Nie o tym

Wszechświat i cała reszta

GastroDistro: Buła czosnkowa typu wieniec, z obsuwą

20131010-180130.jpg

Gastro:

Się zapuściłam i nie pisałam, aż moja blogowa współlokatorka zaczęła patrzeć złym wzrokiem, ale obiecuję się poprawić. Póki co buła na bazie wieńca cynamonowego z bloga Matki Wariatki, z lekko zmodyfikowanym przepisem. I bez czczej pisaniny, bo jestem głodna.

Składniki:

ciasto:

  • mąka – 300 g
  • drożdże instant – 7 g
  • cukier – pół łyżeczki (w oryginale 50 g)
  • mleko – 120 g
  • masło – 30 g
  • łyżeczka soli
  • (w oryginalna było jeszcze 1 żółtko)

nadzienie:

  • 80 g miękkiego masła
  • 2 duże ząbki czosnku, zmiażdżone
  • garść ulubionych posiekanych ziół

Jak to się robi?

  • Do ciepłego mleka dodajemy drożdże, rozpuszczone masło i cukier, odstawiamy na jakieś 5 minut.
  • Mieszamy mąkę z solą, dodajemy drożdżopłyn.
  • Odstawiamy w ciepłe miejsce na ok. 40 minut
  • Rozwałkowujemy na prostokąt (ja rozmiar oceniałam na oko). Ciasto ma być dość cienkie.
  • Smarujemy ciasto roztopionym masłem z ziołami czosnkiem.
  • Zwijamy je w rulon.
  • Rozcinamy rulon wzdłuż, ale nie do końca, następnie splatamy obie części.
  • Wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni.
  • Czekamy, aż ładnie się zezłoci i konsumujemy.
  • Uważamy, żeby nie ofutrować całości od razu.
2 comments on “GastroDistro: Buła czosnkowa typu wieniec, z obsuwą

  1. Basia
    11/10/2013

    Brzmi smacznie. Lubię takie buły 😀

  2. pannajanka
    12/10/2013

    Tam zaraz złym wzrokiem. To tylko mały terror psychiczny był.

Skomentuj

Information

This entry was posted on 11/10/2013 by in Kuchnia and tagged , , , , .
