Nie o tym

Wszechświat i cała reszta

Jak Janka walczyła z lękiem wysokości

Są takie miejsca, które oglądasz na zdjęciach i myślisz sobie: „eee, Photoshop”. Tak właśnie sądziłam, kiedy przez Google Earth zwiedzałam Sigiriyę.

Lasy, drzewa, krzaczory, a tu raptem góra. Ale jaka góra. Wygląda, jakby ktoś ją ociosał po bokach i zostawił. A potem przyszli ludzie, wdrapali się po pionowych zboczach i wybudowali miasto. Nie będę jednak opisywać historii góry, tylko swoją, kiedy postanowiłam tę górę pomacać.

Żeby doświadczyć przyjemności wdrapywania po zardzewiałych schodkach zawieszonych nad przepaścią, trzeba sporo zapłacić. Wstęp to grubo ponad 100 zł, co jak na ceny na Sri Lance było barbarzyństwem. Co prawda miejscowi płacili o ponad połowę mniej, ale blondynka i rudy raczej nie mieli szans na udawanie tubylców. W cenie było zwiedzanie muzeum, w którym pokazano historię góry i reprodukcje naskalnych malowideł z Sigiriyi, przedstawiających panie z monstrualnymi nagimi biustami. Mieli wyobraźnię, zboczuszki.

Po muzeum przyszedł czas na konfrontację z moim lękiem wysokości. Po jednej stronie skalna ściana, po drugiej przepaść, pod nogami rozchwiane schodki, za mną i przede mną tłum ludzi. I ruszająca się barierka. W połowie drogi był przystanek na polance zamieszkałej przez małpy. Tam zaczepiła mnie ok. 10-letnia dziewczynka, równie wystraszona, jak ja. Pozostałą drogę przeszłyśmy razem, trzymając się za ręce, ku uciesze jej rodziny i Pawła. Rozmawiałyśmy o swoich krajach, niepewnie się do siebie uśmiechając. Na pożegnanie zapewniła mnie, że bardzo mnie lubi.

Myślę, że gdyby nie to niespodziewane wsparcie, w pewnym momencie z krzykiem zbiegłabym na dół. A tak udało mi się przekonać, że wyobraźnia natury nieraz zawstydza możliwości Photoshopa.

One comment on “Jak Janka walczyła z lękiem wysokości

  1. Podziwiam:)

Skomentuj

Information

This entry was posted on 01/09/2013 by in Podróże and tagged , , , , , , .
